• Crash

    31,50
    ā€˜(...) Het vliegtuig van de Italiaanse maatschappij Italiana crashte op 28 juli dit jaar bij het Italiaanse bergplaatsje Valsugana na een defect in het hydraulische systeem. Een noodlanding werd ingezet, maar deze verliep uiterst tragisch. Bij de crash kwamen 143 mensen om het leven, waaronder de voltallige bemanning en vier Nederlanders: twee vrouwen, een man en een baby. Veertien mensen overleefden de ramp, onder hen bevonden zich twee Nederlanders.’ Ontmoet Anna Kranenburg. Eenendertig jaar, eigenaresse van een kookwinkel en overlevende van de ramp met IT 642. Naast haar zat Jesse Wilgers, drieĆ«ndertig jaar, partner bij Boulder Maze Accountancy op Wall Street, New York. Hij is de tweede Nederlandse overlevende. Nadat Anna is aangeschoven bij De Avondshow, om naar aanleiding van een nieuwe vliegramp geĆÆnterviewd te worden over de crash die zij overleefde, gebeurt het onmogelijke. Haar verhaal komt terecht bij Ruben Partier, die er vervolgens voor zorgt dat de levens van Anna, haar man Daan en van Jesse, nooit meer hetzelfde zullen zijn. Ruben krijgt het voor elkaar om geheim na geheim te ontrafelen. Wat heeft hij met de crash te maken? Wat hebben Anna en Jesse met elkaar te maken? Wat gebeurde er aan boord van IT 642, voordat het toestel neerstortte?
  • Beste vriendinnen Dionne en Emma kennen elkaar al vanaf de basisschool. Ondanks hun verschillende levens praten ze regelmatig bij met een wijntje. Hun grootste geheimen verzwijgen ze echter voor elkaar. Zo weet Emma niet dat Dionne bang is voor het stuklopen van haar huwelijk. Dionne weet niet dat Emma zich alleen maar voordoet als de happy single, terwijl ze snakt naar een relatie en tot over haar oren verliefd is op haar (getrouwde) baas. Intussen benijden ze elkaars levens. Hoe groen is het gras aan de overkant? Suzanne Peters (1985) en woonachtig te Zutphen heeft honderden informatieve teksten geschreven voor diverse websites. Dit is haar twaalfde feelgood- roman. Voor Min of meer en Exit USA kreeg ze wildcard-nominaties (meeste publieksstemmen) voor de Valentijnprijs 2015 en 2016, de prijs voor het beste romantische boek.
  • CliĆ«nt E. Busken zit vastgegord in zijn rolstoel op de gesloten afdeling van een instelling waar hij tegen zijn zin verblijft en denkt, piekert, maalt en bedoelt. Hij zegt niets en misschien is er iets mis met zijn gehoor, maar van wat om hem heen gebeurt blijft hij een scherp waarnemer en inwendig voorziet hij zijn medebewoners en het personeel van snerpend commentaar. Ongericht wentelen zijn gedachten door elkaar en bewegen zich van verontwaardiging en machteloos verzet tegen zijn situatie via troebele herinneringen naar megalomanie. CliĆ«nt E. Busken beschrijft een dag van zijn verblijf in de psychiatrische instelling. Navrant en hilarisch openbaart zich een warrig geestesuniversum.
  • Concertwals

    28,50
    Als jong meisje wordt Ellen Thomas ā€˜gegrepen’ door de klassieke muziek. Tijdens een schoolconcert speelt een jonge pianist de concertwals van Moskowski en raakt Ellen in de ban. Als ze later Sander Eelen ontmoet, legt ze geen verband tussen deze schutere jongeman, die met zijn honden aan de rand van het bos woont en de jonge pianist, Alexander Seelende Bronck. Maar tussen Ellen en Sander ontwikkelt zich een romance, hoewel ze niet goed door zijn pantser heen kan dringen. Pas als ze later het geheim van de teruggetrokken levende Sander ontdekt, weet Ellen dat ze een goede keuze heeft gemaakt. Ze besluit te helpen, en de Concert wals zorgt er voor dat alle misverstanden uit de weg worden geruimd.
  • Costa Brava

    26,50
    Tijdens de gezinsvakantie op een Spaanse camping hoopt Irene weer dichter tot haar man Jacco te komen. Maar dan zet een onverwachte ontmoeting alles in een ander daglicht.... Als Irene van Hout erachter komt dat haar man Jacco haar heeft bedrogen met een ander, breekt een moeilijke tijd aan. Irene wil nadenken, maar de zomervakantie staat voor de deur en hun kinderen Nikki en Stef verheugen zich op de jaarlijkse campingvakantie aan de Costa Brava. Hoewel Irene niet goed weet hoe het verder moet tussen haar en Jacco, besluit ze toch om de vakantie te laten doorgaan. Haar jongere zus Rianne gaat ook mee en Irene is blij met de afleiding. Eenmaal in Spanje wordt de sfeer gelukkig beter. De kinderen genieten volop en onder de Spaanse zon lukt het Irene wat meer te ontspannen. Maar dan ontmoet ze Bob, een Nederlander die overduidelijk interesse in haar heeft…
  • De ā€˜Kronkels’ van S. Carmiggelt (1913-1987) waren om hun hoge graad van herkenbaarheid geliefde dagelijkse kost bij het Nederlandse volk. De puntige, laconieke stijl ervan paste uitstekend in een vluchtig medium als de krant. Niettemin is het werk, dat nauwelijks met het oog op duurzaamheid geschreven lijkt, inmiddels deel gaan uitmaken van de Nederlandse literatuurgeschiedenis. De in dit deel gebundelde titels, Dag opa en Oude mensen, verschenen oorspronkelijk in 1962 en 1963. Dag opa zijn de stukken verzameld over de prilste jeugd van Carmiggelts kleinzoon Simon. In feite is het een ode aan alle kleinzonen in de hele wereld. Oude mensen bevat, bij wijze van contrast, hoofdzakelijk de ā€˜rijpe drama’s’ van de pensioengerechtigde mannen die hun jeugd definitief achter zich hebben gelaten.
  • Dag Sanne

    31,00
    Sannes leven kent nauwelijks momenten van rust, ook nu beleeft ze van alles. Reina vertrekt met het hele gezin naar het buitenland, Sanne zonder werk achterlatend. Als ook echtgenoot Frank dan geheel onverwacht zijn baan verliest, lijkt het leven donkergrijs. Toch lukt het Sanne om de moed erin te houden en Frank uit zijn depressie te trekken. Samen gaan ze op zoek naar een nieuwe levensvervulling; ze kopen een camping! Frank gaat vol energie aan de slag en Sanne probeert de draden van haar oude en nieuwe leven met elkaar te verbinden. Ondertussen zorgt zoon Wichard voor een dubbelzinnige verrassing, lijkt vriendin Yvonne eindelijk het geluk te vinden en veroorzaakt zus Cathy de nodige opwinding. De belevenissen van Sanne zijn verdrietig, vermakelijk, hartverwarmend, hilarisch en vol onvoorziene wendingen.
  • Zeer persoonlijke visie op de sport door de nestor van de sportjournalistiek De overvolle Sportzomer van 2012 barst voor Mart Smeets los op 28 mei, als hij een groot interview met Erik Breukink schrijft en zijn ideeĆ«n voor tv-program-mas voor die zomer uitwerkt. Er volgt een lange reeks vergaderingen over de Tour de France en de Olympi-sche Spelen in Londen, tussendoor schrijft hij zijn sport- columns en gaat zelf naar de sportschool. Zijn dagen staan geheel in het teken van sport. Hij zit in juli in Frankrijk en in augustus in Londen, ziet veel wedstrijden, spreekt veel sporters, presenteert zijn Avondetappe en zijn olym-pische late night talkshow, leest sportboeken en bekijkt honkbaluitslagen. Dat gaat zo door tot 13 augustus, wan-neer hij weer thuiskomt uit London. Dagboek van een sportgek gaat over die 77 heilige dagen. Smeets praat over kijkcijfers en talkshows, over hoogte- en dieptepunten, over winnaars en verliezers, over criti-ci en fans, over zijn eigen NOS, hij noemt man en paard en neemt geen blad voor de mond.
  • ā€˜Dagen van schaamte’ is een verhaal over onmacht en eenzaamheid, vol psychologische spanning. Pieter Elting is een geslaagd man: glanzende carriĆØre, groot huis, dure auto. Dan slaat het noodlot toe: op klaarlichte dag wordt hij ontvoerd en vervolgens opgesloten in een lege kamer. Hoewel hij ervan overtuigd is dat hij daar nooit eerder is geweest, komt de plek hem toch bekend voor. Maar waarom is hij hier? Zijn ontvoerders geven hem geen verklaring. Integendeel, hij krijgt de opdracht er zelf achter te komen. Als hem ten slotte de schrijnende reden duidelijk wordt, bekent hij schuld, maar alleen om zijn leven te redden.
  • Van de ene op de andere dag wordt de achtendertigjarige Olga door haar man verlaten voor een jongere vrouw. Met haar twee kleine kinderen blijft ze achter in het appartement waar ze zich jarenlang gelukkig waande. Als ze de deur van dat appartement niet meer van het slot krijgt, stort ze volledig in. Het dwingt haar tot een pijnlijk zelfonderzoek. Tot haar ontzetting begint ze in te zien dat ook zij, een moderne zelfstandige vrouw, haar identiteit grotendeels heeft ontleend aan haar man. Wanhopig zoekt ze naar een manier om haar leven weer op te pakken. Scherp en genadeloos beschrijft Elena Ferrante Olga’s gevoelens: het ongeloof, de wanhoop, het vluchtgedrag, de eenzaamheid, het besef van haar afgeslotenheid. Maar ook de kracht waarmee ze zich voorzichtig herneemt.
  • Een onverwachte ontmoeting heeft ingrijpende gevolgen. Kan Isa haar eigen toekomst nog bepalen? NormandiĆ« 1064. Isa heeft haar ouders nooit gekend. Ze is opgevoed door haar grootouders op een afgelegen burcht. Als haar opa overlijdt, wordt ze naar het hof van hertog Willem van NormandiĆ« gestuurd, met een bewijs van haar afkomst. Wie is ze werkelijk? Al snel ontdekt Isa dat ze een bedreiging vormt voor iedereen die op de Engelse troon aast. Koning Edward heeft nog maar kort te leven en hij heeft geen opvolger. Dan begint de dans om zijn troon…
  • Inge is getrouwd en moeder van twee puberzonen, Finn en Olaf. Op een donderdagnacht staat de politie op de stoep: er is iets verschrikkelijks gebeurd met Inges man. Het gezin belandt hierdoor in een moeilijke periode. Finn slaat een voor zijn moeder onbegrijpelijke religieuze weg in. Olaf zoekt naar het werkelijke verhaal achter het ongeluk van zijn vader. Tot overmaat van ramp wordt Inge ook nog eens lastiggevallen door een man die haar blijft herinneren aan beloftes uit een verleden dat ze juist achter zich wil laten. In een spannende climax komen de verschillende verhaallijnen op verrassende wijze bij elkaar. Dansen in het donker is een onvervalste RenĆ© Appel, met levendige dialogen, een actuele problematiek en een herkenbare omgeving. RenĆ© Appel ontving diverse onderscheidingen, o.a. de Gouden Strop en nominaties voor zijn gehele oeuvre.
  • In april 1945 was Hitlers bunker de laatste plaats waar Edith Mecklenburg wilde zijn. Maar ze had geen keuze: als secretaresse van Eva Braun zou zij tot het bittere einde moeten blijven. Edith kwam echter als een van de weinigen levend uit de bunker en wist in Engeland een nieuw leven op te bouwen. Zestig jaar later, inmiddels is zij weduwe en oma, vormen de dagen in de bunker voor Edith nog slechts een vage herinnering. Maar het verleden is haar niet vergeten. Als ze een brief ontvangt van Hans Beck, een soldaat die ze uit die donkere tijd kent, wordt Edith gedwongen haar verleden onder ogen te zien en zich de vraag te stellen of ze wel zo onschuldig is als ze al die jaren heeft willen denken.
  • Het leven is een opeenvolging van willekeurige anekdoten. De naamloze verteller in deze roman herinnert zich de paar ontmoetingen met zijn buiten zicht geraakte zoon, die hij nu en dan, sporadisch, toevallig, tegen het lijf loopt. Vader en zoon zijn van elkaar vervreemd, de ontmoetingen leiden niet tot toenadering, laat staan beter begrip. De confrontaties vinden plaats op willekeurige ā€œdagen zonder dataā€. Totdat de zoon zijn verwekker vraagt iets voor hem te doen.
  • De avond is ongemak van Marieke Lucas Rijneveld is het schrijnende verhaal van een gereformeerd boerengezin dat wordt getroffen door de dood van een kind. Door de ogen van Jas, die zich ophoudt in het niemandsland tussen kindertijd en volwassenheid, zien we hoe de familieleden elk op hun eigen manier omgaan met het verlies. Vader en moeder zijn volledig verlamd door verdriet en zien niet hoe Jas en haar zusje Hanna en haar broer Obbe ondertussen langzaam ontsporen. Het is een verbluffend romandebuut dat is doortrokken van seksualiteit, geloof en de smerigheid van het bestaan.
  • Kort voor het overlijden van haar moeder, krijgt Ineke een brief die ze niet mag openen voordat haar vader is overleden. Ze belooft het haar moeder, maar enkele weken na haar dood kan ze zich niet beheersen en leest ze de inhoud. Op dat moment verandert haar wereld totaal en ook haar gedrag. Ze wenste dat ze sterker was geweest… Nu beheerst die brief haar leven nóg meer. Haar man voelt de verwijdering en vermoedt een ander. Ineke blijft zwijgen, maar door een vreselijke gebeurtenis besluit ze in actie te komen. Wat staat er in die brief en welk geheim draagt Ineke met zich mee?
  • In De bewoonde wereld van Nicci French wacht Abbie in het donker. Ze is geblinddoekt en vastgebonden aan handen en voeten. Ze hoort een stem in het donker. Een man die ze nooit ziet voert haar en praat tegen haar. Hij belooft haar in leven te houden, maar toch zal ze sterven, net zoals de anderen. Ze telt de seconden als ze alleen is. Ze vertelt zichzelf verhalen, denkt terug aan gebeurtenissen uit haar verleden, maakt plannen, praat tegen haar gijzelnemer en neemt zich voor te ontsnappen. Terug naar het normale, alledaagse leven zonder zorgen, weg van angstige eenzaamheid en terug naar de bewoonde wereld.
  • Naast de familie Sievez woont Henk Wielheesen, die zijn moeder verliest als hij elf jaar is. Het is door toedoen van de buren dat hij in veiligheid wordt gebracht. Jan Siebelink geeft een beeld van een heel leven en een bijzondere vriendschap.
  • Als de bejaarde Alice de door haar man Jules gezette koffie ruikt, staat ze op. Dit ritueel herhaalt zich iedere dag. Tot ze hem op een ochtend levenloos aantreft in de sofa in de kamer - de koffie is nog niet helemaal doorgelopen. Terwijl Jules langzaam transformeert in een beeld dat uit marmer gehouwen lijkt, haalt ze herinneringen op en zegt ze dingen tegen hem die ze niet eerder heeft kunnen of durven uitspreken. Als ze vervolgens in het reine moet komen met het verdriet en het gemis waarmee ze geconfronteerd wordt, raakt haar autistische buurjongen David op onverwachte wijze betrokken bij dat verwerkingsproces.
  • De dag van de doden is het achtste en laatste deel in de spannende Frieda Klein-serie van Nicci French. De bladeren vallen van de bomen en in Londen waart een seriemoordenaar rond. In een winkelstraat in het noorden van de stad crasht een op hol geslagen auto, de man achter het stuur blijkt al een week eerder te zijn vermoord. Op Hampstead Heath brandt een vuurstapel, in de vlammen ligt het volgende slachtoffer. Het aantal doden neemt snel toe, maar het politieonderzoek loopt vast: het is duidelijk dat de dader een spel speelt. Voor deze onconventionele moordenaar dient elk lijk slechts als boodschap aan ƩƩn vrouw. Psychoanalytica Frieda Klein is namelijk ondergedoken, en iemand is naar haar op zoek. Wanneer het duel tussen Frieda en haar aartsvijand Dean Reeve uiteindelijk zijn climax bereikt, kan slechts ƩƩn van hen het overleven…
  • Marjan belooft haar oom op zijn sterfbed dat zij zijn oude hotel, dat jaren leeg gestaan heeft, weer in ere herstelt. Financieel heeft haar oom alles goed kunnen regelen, dus zijn alleen de kosten voor de verbouwing en de maandelijkse lasten voor haar. De verbouwing verloopt spoedig, maar al gauw merkt ze dat de bewoners van het dorp waarin het hotel staat een beetje vreemd doen. Er gaan praatjes rond over het hotel en ze weet niet wat ze ervan moet denken. Dat er iets niet klopt weet ze, maar ze heeft geen idee wat dat is. Tot haar klusjesman haar op iets heel vreemds wijst. Vanaf dat moment heeft Marjan twee doelen:ze moet zien dat het hotel op tijd opent zodat ze geld kan verdienen, maar ze moet ook achter het mysterie van het hotel komen. De dagen van toen vertelt over verraad, verdriet, maar ook over opnieuw beginnen en alle schepen achter je verbranden. Wordt Marjan gelukkig in ā€˜Het Domein van Amerleefā€ of moet ze toch een andere naam voor het hotel bedenken om een frisse nieuwe start te maken?Marjan belooft haar oom op zijn sterfbed dat zij zijn oude hotel, dat jaren leeg gestaan heeft, weer in ere herstelt. Financieel heeft haar oom alles goed kunnen regelen, dus zijn alleen de kosten voor de verbouwing en de maandelijkse lasten voor haar. De verbouwing verloopt spoedig, maar al gauw merkt ze dat de bewoners van het dorp waarin het hotel staat een beetje vreemd doen. Er gaan praatjes rond over het hotel en ze weet niet wat ze ervan moet denken. Dat er iets niet klopt weet ze, maar ze heeft geen idee wat dat is. Tot haar klusjesman haar op iets heel vreemds wijst. Vanaf dat moment heeft Marjan twee doelen:ze moet zien dat het hotel op tijd opent zodat ze geld kan verdienen, maar ze moet ook achter het mysterie van het hotel komen. De dagen van toen vertelt over verraad, verdriet, maar ook over opnieuw beginnen en alle schepen achter je verbranden. Wordt Marjan gelukkig in ā€˜Het Domein van Amerleefā€ of moet ze toch een andere naam voor het hotel bedenken om een frisse nieuwe start te maken?
  • Anton Tsjechov schreef vooral in de laatste jaren van zijn leven een aantal verhalen die tot zijn meesterwerken worden gerekend. De veertien verhalen in deze bundel ademen de melancholieke sfeer en het menselijk gevoel die zo typerend is voor dit latere werk. In het titelverhaal De dame met het hondje beginnen een man en een vrouw uit verveling een buitenechtelijke affaire die uitloopt in een grote, onmogelijke liefde, vol schuldgevoelens en schrijnend verlangen. En in het destijds gecensureerde Grote Volodja en kleine Volodja maken we kennis met een typisch Tsjechoviaanse hoofdpersoon: een frivole, oppervlakkige, ontevreden vrouw die geen kans ziet zich te ontworstelen aan het lege bestaan dat ze leidt.
  • In De doodsvogel van Samuel BjĆørk wordt Holger Munch op een nieuwe zaak gezet: een tienermeisje is ritueel vermoord. De bijdrage van rechercheur Mia Krüger is cruciaal, maar ze worstelt met een depressie. Dan duikt er een verontrustend filmpje op waarin vaag iemand te zien is die verkleed is als uil, de doodsvogel. Ondertussen wordt Munchs dochter in een romantische affaire getrokken die haar op het pad brengt van een zeer zieke geest. Ik reis alleen van Samuel BjĆørk werd direct na verschijnen een internationaal succes. De doodsvogel is het volgende deel in de spannende reeks met Holger Munch en Mia Krüger in de hoofdrollen.
  • De engel op mijn schouder vertelt de geschiedenis van Herman, een klein jongetje dat in oorlogstijd opgroeit in Polen. Vanuit het Joodse getto in Warschau wordt de familie Rosenblat in 1942 gedeporteerd. Zijn moeder zou Herman nooit meer terugzien. Samen met zijn broers komt hij in een concentratiekamp terecht. In een droom belooft zijn moeder hem een engel te zenden. Die engel komt – in de vorm van een klein Pools meisje dat hem over het hek van het kamp appels toewerpt. Na de oorlog emigreert Herman naar New York, waar hij ene Roma Radzika ontmoet. Als Herman erachter komt dat deze Roma zijn engel is, vraagt hij haar meteen ten huwelijk. De engel op mijn schouder is een ontroerende en aangrijpende roman over liefde, hoop en de wil om te overleven. Herman Rosenblat was tweemaal te gast bij Oprah Winfrey om te vertellen over zijn onvoorstelbare liefdesgeschiedenis, begonnen in een concentratiekamp. Toen uitkwam dat hij dit liefdesverhaal had verzonnen, viel iedereen over deze Holocaustoverlevende heen.
  • De meesterhand van Stefan Brijs toont zich in zijn doorbraakroman De engelenmaker, een spannende roman over de gevaarlijke en aanlokkelijke mogelijkheden van het scheppen van leven. De engelenmaker van Stefan Brijs is een verhaal over geloof en wetenschap, werkelijkheid en verbeelding, macht en onmacht, zin en onzin. Een roman waarin iedereen naar de waarheid op zoek is en uiteindelijk alleen zijn eigen waarheid vindt en gelooft. Na een afwezigheid van bijna twintig jaar keert Doktor Victor Hoppe terug naar zijn geboortedorp Wolfheim. De bekrompen dorpelingen reageren argwanend op zijn komst, zeker als blijkt dat hij drie kinderen van een paar weken oud bij zich heeft, die zelden te zien zijn. Dat voedt de geruchten en langzaam groeit het vermoeden dat ze ernstig ziek zijn. Er blijkt meer aan de hand, niet alleen met de kinderen, maar ook met de dokter zelf, die, gegijzeld door zijn verleden, een beslissing neemt die hem onsterfelijkheid moet bezorgen.
  • In De familiereünie, een intense roman over identiteit, liefde en vergeving toont Tatiana de Rosnay, de schrijver van Haar naam was Sarah, wederom haar kwaliteiten als uitmuntend verhalenverteller enerzijds en kenner van de menselijke ziel anderzijds. Paul Malegarde, een beroemd bomenken-er, is getrouwd met de Amerikaanse Lauren en samen hebben ze twee volwassen kinderen, Tilia en Linden. Ze zijn op familieweekend in Parijs en alle vier dragen ze een geheim met zich mee. Doordat de Seine buiten zijn oevers dreigt te treden door aanhoudende regen is het gezin tot elkaar veroordeeld en kunnen hun geheimen niet langer verborgen blijven. Ieder zullen ze moeten vechten voor hun identiteit en ze zijn tegelijkertijd genoodzaakt een gesloten front te vormen om het stijgende water het hoofd te bieden.
  • Lila en Elena groeien samen op in een volkswijk in het Napels van de jaren vijftig, een tijd waarin het ondenkbaar is dat meisjes hun tijd verspillen met leren. De intelligente Lila moet van school om te gaan werken. Ze probeert aan haar milieu te ontsnappen door jong te trouwen. Haar beste vriendin Elena mag wĆ©l verder leren, maar beseft maar al te goed hoeveel slimmer en mooier Lila is. De geniale vriendin is de eerste van Ferrante’s vier Napolitaanse romans, waarin ze met groot inlevings- vermogen en in een onnavolgbare stijl vertelt over twee vrouwen en hun levenslange vriendschap, die even sterk om liefde als om rivaliteit draait. Ferrante vertelt met het verhaal van Lila en Elena ook het verhaal van een wijk, een stad en een land in een tijd vol veranderingen.
  • De greppel

    45,00
    Robert Walter, geliefd burgemeester van Amsterdam, vermoedt dat zijn vrouw vreemdgaat met een van zijn wethouders. En nog wel met die oerdegelijke wethouder die zich inzet voor het milieu. Niet veel later beweert een journaliste dat de burgemeester betrokken is geweest bij het toetakelen van een agent tijdens een Vietnam-betoging. Dan staat opeens zijn vierennegentigjarige vader op de stoep: hij en zijn vrouw willen samen euthanasie plegen. De greppel laat zien hoe een ogenschijnlijk stabiele man in korte tijd steeds verder verstrikt dreigt te raken in zijn eigen angsten en vermoedens. Of ziet Robert Walter de dingen juist voor het eerst echt helder? Herman Koch is auteur van de wereldberoemde roman Het diner die aan 48 landen werd verkocht en wekenlang op de bestsellerlijst van The New York Times stond. Kochs laatste roman Geachte heer M. kwam uit in 2014. Er werden meer dan 180.000 exemplaren van verkocht. In 2017 is Herman Koch auteur van het BoekenĀ­weekgeschenk.
  • De grote Gatsby is het hoogtepunt uit het oeuvre van F. Scott Fitzgerald (1896-1940), en een schitterend geschreven portret van Amerika in de jaren twintig van de vorige eeuw. Een tijdperk, aldus The New York Times, waarin ā€˜gin het nationale drankje was, en seks de nationale obsessie’. Jay Gatsby is de man die alles heeft. Iedereen die iets voorstelt wordt gezien op zijn feestjes. Zijn landgoed op Long Island zindert van de jonge mensen die drinken, dansen en over de mysterieuze Gatsby praten. Want Gatsby is jong, knap en verschrikkelijk rijk, lijkt altijd een eenling tussen de menigte, kijkend en in afwachting, hoewel niemand weet waarvan. Onder de broeierige oppervlakte van zijn leven schuilt een geheim: een stil, onmogelijk verlangen naar Daisy Buchanan. En deze destructieve sessie dreigt alles te vernietigen.
  • Dit boek zit vol onvergankelijke humor. Niet voor niets wordt deze roman de evergreen van de vaderlandse Jeugdliteratuur genoemd. Met Joop ter Heul en Kees de jongen groeiden velen in de letteren op, zo was Joop bijvoorbeeld de favoriete romanfiguur van Anne Frank. Ook heden ten dage zijn alle dingen die ze meemaakte in de jaren twintig heel herkenbaar. Joop spreekt mensen van alle tijden aan, want iedereen is dol op deze vrijgevochten, beminnelijke scholiere en haar vriendinnen, de jopopinoloukico-club.
  • Onthullende politieroman gebaseerd op Van Riessens ervaringen in de IRT-affaire Als Anne Kramer, chef Zware Criminaliteit bij de Amsterdamse politie, opdracht krijgt de moord op een officier van justitie op te lossen Ć©n het nieuwe Interregionale Recherche Team Hollands Glorie te gaan leiden, komt ze terecht in schimmige toestanden. Stukje bij beetje ontdekt ze dat er, onder het mom van de bestrijding van de georganiseerde misdaad, grote hoeveelheden drugs het land worden binnengesmokkeld onder regie van politie en justitie. Intussen meldt Willem de Leeder zich als kroongetuige en krijgt Anne een nieuwe liefde. De IRT-infiltrant is een spannende Ć©n onthullende politieroman over omstreden opsporingsmethoden, deels gebaseerd op de eigen ervaringen van oud-hoofdcommissaris Joop van Riessen. Joop van Riessen is voormalig hoofdcommissaris van de Amsterdamse politie. De IRT-infiltrant is de zevende thriller met Anne Kramer in de hoofdrol.
  • De jaarclub

    26,50
    Het vijftienjarig bestaan van jaarclub Artemis mag niet ongemerkt voorbijgaan. En dus vertrekken Dominique en haar vriendinnen voor een lang weekend naar het winterse Wenen. Ook de partners mogen mee. Nadat ze overdag de sprookjesachtige stad hebben bezocht, is het ā€˜s avonds een en al gezelligheid bij het haardvuur. De wijn vloeit rijkelijk en de jaarclubgenoten halen herinneringen op aan vroeger. Er wordt ook stil gestaan bij het overlijden van jaarclubgenote DaniĆ«lle, die in haar eerste studiejaar volkomen onverwacht zelfmoord pleegde. Als een van de vriendinnen in aangeschoten toestand verkondigt dat DaniĆ«lle opzettelijk van het dak is geduwd, blijkt al snel dat dat niet bij iedereen goed valt. Kennelijk is iemand in de groep bereid heel ver te gaan om de waarheid te beschermen...

Titel

Prijs
Auteur
Ahern, Cecelia (1)
Allende, Isabel (8)
Andersen, Charles Dickens / Hans Christian (1)
Appel, RenƩ (1)
Archem, Johanne A. van (4)
Aspe, Pieter (1)
Baker-Kline, Christina (1)
Barrett, S.M. (1)
Berg Marjan van den (12)
Berg, Greetje van den (2)
Bergen, Annegreet van (1)
Berk, Marjan (1)
Bernlef, (1)
Biebau, Dominique (1)
Biesheuvel, J.M.A. (1)
Bijl, Martine (2)
BjĆørk, Samuel (2)
Blixen, Karen (1)
Boersma, Marelle (1)
Bomans, Godfried (1)
Borst, Hugo (1)
Brenters, Marlies (1)
Breukelen, Anita van (2)
Brijs, Stefan (2)
Broeckhoven, Diane (2)
Brokken, Jan (1)
Brontƫ, Emily (1)
Brouwers, Jeroen (3)
Burgers-Drost, Julia (4)
Burton, Jessie (1)
Carmiggelt, Simon (1)
Christie, Agatha (1)
Clancy & Peter Telep, Tom (1)
Colgan, Jenny (1)
Colombani, Laetitia (1)
Commandeur, Tanya (1)
Couperus, Louis (2)
Crichton, Michael (1)
Cruijff, Johan (1)
Dalai Lama, (1)
Day, Elisabeth (1)
Dehnerdt, Eleonore (1)
Dekkers, Midas (1)
Dickens, Charles (1)
DieudonnƩ Adeline (1)
Dijkshoorn, Nico (1)
Dijkzeul, Lieneke (2)
Dis, Adriaan van (2)
Diverse auteurs, (2)
Doff, Neeltje (1)
Dongen, Angelique van (13)
Doorn, Dani van (3)
Dorrestein, Renate (3)
Dorsten, Johan van (1)
DueƱas, Marƭa (1)
Ellen, Lupko (2)
Enquist, Anna (1)
Enquist, Per Olov (1)
Fanto, Judith (1)
Ferrante, Elena (9)
Fforde, Katie (2)
Fitzgerald, F. Scott (1)
Flaubert, Gustave (1)
Foekens, Simone (1)
Fossum, Karin (1)
Frederiks, Philip en Lili (1)
French, Nicci (6)
Geffen, Wim van (1)
Gerritsen, Esther (1)
Gielens, Carla (1)
Goodwin, Daisy (1)
Graaf, Anke de (5)
Grimm, Hans Herbert (1)
Haagmans, Tamara (1)
Hage, Jetty (1)
Hanh, Thich Nhat (4)
Hart, Maarten 't (1)
Hartman, Corine (8)
Heijmerikx, Ellen (1)
Hilderbrand, Elin (1)
Hillesum, Etty (1)
Hoes, Isa (1)
Hoiting, Natascha (1)
Hollander, Loes den (4)
Holt, Penelope J. (1)
Hoogstraaten, Marianne en Theo (2)
Hulst, Auke (1)
Isik, Murat (1)
Jansen, Leoni (1)
Jansen, Suzanna (1)
Jansma, Linda (3)
Johannes Huygens, Daniel (1)
Jong, Wilfried de (1)
Jonkman, Lisette (1)
Judd, Alan (2)
Kessels, Loek (1)
Keuls, Yvonne (1)
Kleinloog, Hetty (2)
Kluun, (2)
Koch, Herman (2)
Kollaard, Sander (1)
Kooiman, Margreeth (4)
Kramer, Marian (1)
Kruijt, Petra (1)
Lina, Ellen (2)
Linden, Marja van der (1)
London, Jack (2)
Loo, Tessa de (1)
Luiten Hetty (22)
Lundberg Sofia (1)
Manessis Corporon, Yvette (1)
Mansell, Jill (7)
Marle, Marjan van (5)
Marxveldt, Cissy van (1)
Meer, Olga van der (11)
Meer, Vonne van der (2)
Middelbeek, Mariƫtte (8)
Montefiore, Santa (4)
Moriarty, Liane (1)
Mƶrike, E. (1)
Nanne, Gerard (2)
Neihardt, John G. (1)
Nijnatten, Angelique van (1)
Noort, Saskia (1)
Northup, Solomon (1)
Nuys, Lia van (2)
O'Hanlon, Redmond (1)
Oldenhave, Mirjam (1)
Oosterbroek-Dutschun, Annie (3)
Palin e.a. Michael (1)
Parmentier, Selma (1)
Peetz, Monika (1)
Peters, Suzanne (13)
Poort, Nicolle (1)
Prowse, Amanda (2)
Rasters, Gaby (3)
Remarque, Erich Maria (1)
Riessen Joop van (10)
Rijn, Linda van (21)
Rijneveld, Marieke Lucas (2)
Roberts, Nora (3)
Roobol, Femke (1)
Rosnay, Tatiana de (4)
Rozema, Kirstin (3)
Rozema/Engeman, Kirstin (1)
Sanna, Lucy (1)
Saris, Leni (4)
Schmitz, Marleen (1)
Shelley, Mary (1)
Siebelink, Jan (1)
Siepel, Hans (1)
Simsion, Graeme (3)
Slok, Job (1)
Smeets, Mart (1)
Spijker, Rita (4)
Staalesen, Gunnar (1)
Steeg-Stolk, Hanny van (1)
Steel, Danielle (13)
Steenbeek, Rosita (1)
Stevenson, Robert Louis (3)
Stiekema, Eline (1)
Strien, Bianca van (7)
Tennenbaum, Silvia (1)
Terlouw, Jan (3)
Terlouw, Jan en Sanne (1)
Terlouw-Van Hulst Alexandra (2)
Thijssen, Roel (6)
ThomƩse, P.F. (1)
Tiesema, Bob (1)
Tsjechov, Anton (1)
Tupla, M. (1)
Vaessen Henk (2)
Valmorbida, Elise (1)
Veenstra, Jan (1)
Velmans-van Hessen, Edith (1)
Verbogt, Thomas (1)
Verhoef, Esther (3)
Vermaat, Carla (5)
Verschuur, Rita (1)
Verweij, Geertrude (9)
Vijver, Hélène (3)
Vis, Jacob (3)
Visser, Carolijn (2)
Visser, Hetty (4)
Viƫtor Nelleke (5)
Vlugt, Simone van der (14)
Vogel, Jolande (2)
Vriens JosƩ (19)
Wagendorp, Bert (1)
Wageningen, Gerda van (3)
Walter, Jess (1)
Weber, Millie Weber & Eve Keller (1)
Weldon, Fay (5)
West, Anne (1)
Wilde, Oscar (1)
Williams, John (1)
Winsemius, Pieter (1)
Witte, Astrid (3)
Bindwijze
Ga naar de bovenkant